img_20210129_173445_1__kopia.jpg
img_20210129_173445_1__kopia.jpg
EGZAMIN_8_2022_b.png
EGZAMIN_8_2022_b.png
img_20191021_220501.jpg
img_20191021_220501.jpg
EGZAMIN_8_2022_b.png
EGZAMIN_8_2022_b.png
img_20191021_220228.jpg
img_20191021_220228.jpg
img_20191021_215933.jpg
img_20191021_215933.jpg
img_20191021_220132.jpg
img_20191021_220132.jpg
EGZAMIN_8_2022_b.png
EGZAMIN_8_2022_b.png
img_20191021_220615.jpg
img_20191021_220615.jpg
img_20191021_220352.jpg
img_20191021_220352.jpg
img_20191021_221015.jpg
img_20191021_221015.jpg
PlayPause
previous arrow
next arrow

Stan Jakości Powietrza w Domecku

Projekty

 


                        

  

 

        

DLACZEGO WARTO SKORZYSTAC ZE WSPARCIA PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ - ULOTKA DLA RODZICÓW

 

Drodzy Rodzice!

Istotnym zadaniem naszej placówki jest udzielanie wsparcia i pomocy psychologicznej dzieciom i rodzicom. Najbardziej efektywna jest pomoc zapewniona jak najwcześniej, ponieważ dziecko ma większe szanse na kompensację i korekcję swoich deficytów i dzięki temu lepiej się rozwijać.

Udzielanie pomocy dzieciom w wieku przedszkolnym i szkolnym odbywa się w oparciu o rzetelną diagnozę, czyli rozpoznanie indywidualnych możliwości psychofizycznych, potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka. Diagnozę wstępną rozpoczynają nauczyciele, we współpracy z rodzicami dziecka, ponieważ to oni przebywają z dzieckiem najdłużej w ciągu dnia są w stanie wiele zaobserwować. Swoje wnioski i spostrzeżenia przekazują specjalistom – szkolnemu pedagogowi lub psychologowi zatrudnionym w naszej placówce. Specjaliści zapoznają się z funkcjonowaniem dziecka podczas wnikliwej obserwacji. Jeżeli nas, pedagogów, coś zaniepokoi – reagujemy natychmiast, ponieważ najważniejsza jest profilaktyka.

Czasami jednak konieczna okazuje się wielospecjalistyczna diagnoza wykonana w poradni psychologiczno-pedagogicznej, o czym zawsze informujemy rodziców. Od wyników tej specjalistycznej diagnozy często zależy dalsze postępowanie nauczycieli czyli między innymi dostosowanie przez nich wymagań edukacyjnych – warunków, form i metod pracy na obowiązkowych i dodatkowych zajęciach – do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka, tak aby najlepiej wykorzystać jego potencjał oraz zorganizowania dodatkowych zajęć specjalistycznych.

Decyzja o przeprowadzeniu tej specjalistycznej diagnozy zależy wyłącznie od rodziców, jest to więc Państwa wybór a nie przymus. To wy, jako rodzice jesteście opiekunami swoich dzieci i to wy macie decydujący głos w wyrażeniu zgody na badanie Waszego dziecka i przyjęciu oferowanej pomocy od naszej placówki i poradni.

Chcemy Was zapewnić, iż zgłoszenie Waszego dziecka do poradni jest bezpłatne. W poradni czekają na Was profesjonaliści, którzy chętnie służą fachową pomocą i wsparciem. Każde dziecko w wieku przedszkolnym jest badane przez trzech specjalistów: psychologa, logopedę i pedagoga, natomiast dziećmi starszymi zajmuje się psycholog i pedagog. Poradnia psychologiczno-pedagogiczna nie zajmuje się tylko i wyłącznie dziećmi z trudnościami, ale również wspiera rozwój dzieci wybitnie uzdolnionych czy też przeprowadza badania predyspozycji przed podjęciem decyzji o dalszym kształceniu. Zachęcamy Państwa do skorzystania z tej możliwości.

Jeśli potrzebują Państwo pomocy lub wsparcia w sprawach swojego dziecka, zapraszam do kontaktu przez e-dziennik, telefonicznie (77 464 61 76) lub osobiście na terenie szkoły.

Pedagog PSP w Domecku Anna Szczoczarz

 

TU ZNAJDZIESZ POMOC

 

Jeśli zmagasz się z trudnościami, ze smutkiem, stanami lękowymi czy poczuciem osamotnienia – zadzwoń, poproś o pomoc lub po prostu porozmawiaj:

 

116 111 – Telefon Zaufania Dla Dzieci i Młodzieży – prowadzi Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, która bezpłatnie pomaga dzieciom, które doświadczyły różnych form przemocy. Telefon jest anonimowy, bezpłatny, całodobowy i dyskretny.. Zawiadomić o swoim problemie możesz również za pośrednictwem strony www.116111.pl całą dobę.

116 123 – Ogólnopolska Poradnia Telefoniczna dla Osób Przeżywających Kryzys Emocjonalny, połączenie bezpłatne, czynny codziennie 14.00-22.00

800 080 222 – Całodobowa bezpłatna infolinia dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli; czynna całodobowo.

800 702 222 – linia wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego – całodobowa i bezpłatna telefoniczna pomoc psychologiczna dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Czat i pomoc online dostępne na stronie: www. liniawsparcia.pl

800 12 12 12 – Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka; czynny poniedziałek-piątek od 8.15 do 20.00

801 120 002 – Ogólnopolski Telefon dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia". Dzwoniąc płacisz tylko za pierwszy impuls połączenia. Możesz opowiedzieć o swojej sytuacji i dowiedzieć się gdzie szukać pomocy. Zadzwoń, jeśli ktoś w Twojej rodzinie krzywdzi Cię - bije lub obraża. Konsultacje w sprawie przemocy prowadzone są również e-majlowo pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub listownie pod adresem Al. Jerozolimskie 155 02-326 Warszawa.

22 484 88 01 – Antydepresyjny Telefon Zaufania Fundacji ITAKA. Dyżury psychologów: poniedziałek, wtorek, niedziela 15:00 – 20:00; środa, piątek 10:00 – 15:00. Dyżury psychiatrów: czwartek 16:00 – 21:00, piątek 15:00 – 20:00.

22 594 91 00 – Antydepresyjny Telefon Forum Przeciw Depresji – czynny w każdą środę – czwartek od 17.00 do 19.00; koszt połączenia jak na numer stacjonarny; wg taryfy Twojego operatora telefonicznego.

(077) 455 63 90, (077) 455 63 91, (077) 455 63 92 „wew. 3” - Specjalistyczny Ośrodek Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie w Opolu, ul.Małopolska 20a, godziny pracy: poniedziałek-piątek 8.00–20.00. Schronienie całodobowo.

 

 

JAK WSPIERAĆ DZIECKO W CZASIE POWROTU DO NAUKI STACJONARNEJ W SZKOLE? - ULOTKA DLA RODZICÓW 

 
Drodzy Państwo, każdy z nas w różny sposób zmaga się z obecnymi konsekwencjami trwającej ponad rok pandemii – licznymi obostrzeniami,  pracą i nauką zdalną, chorobami oraz permanentnym stresem. Niepewność, ograniczenie kontaktów, długi okres izolacji – to wszystko powoduje, że odczuwamy niepokój, lęk i złość. Dzieci i młodzież wcale nie są bardziej odporne na „psychologiczne konsekwencje” pandemii oraz ogólne przeorganizowanie codziennego życia nią wywołane, jak również w czasie obecnego powrotu do nauki stacjonarnej. O czym więc należałoby pamiętać w tych okolicznościach? 
 

1. Istotne jest stworzenie dziecku możliwości i przestrzeni do swobodnego wyrażania emocji – bez krytyki czy też podważania, tych nawet najtrudniejszych uczuć. PytanieJak się dziś czujesz w skali od 1-10gdzie 1 będzie oznaczało naprawdę podły nastrój, a 10 – euforię i maksimum energiimoże pomóc rozpocząć rozmowę z dzieckiemNaszym celem jest skłonić dzieci do mówienia o tym, jak się czują, ponieważ już sama rozmowa o ewentualnym problemie, możliwość „wygadania się” wpływa na poprawę nastroju. 

2. Warto zadbać o to, aby w czasie rozmowy z dzieckiem nie przenosić na relację z dzieckiem własnych lęków, obaw oraz zniecierpliwienia i rozdrażnienia. Jeśli jednak czujesz zmęczenie/zniecierpliwienie – najpierw zadbaj o swój dobrostan psychiczny i dopiero wtedy powróć do rozmowy z dzieckiem. 

3. Warto przypominać dzieciom,  stacjonarny powrót do szkoły jest dobrym momentem na odbudowanie relacji z rówieśnikami. 

4. Pamiętaj, że oceny Twojego dziecka nie świadczą o jego wartości – są one jedynie wyznacznikiem  wiedzy z danego zakresu przedmiotu i ewentualną informacją o tym, nad czym jeszcze musi popracować.  

5. Pomóżmy dzieciom w radzeniu sobie ze stresemPrzypomnij swojemu dziecku o konieczności uważnego, spokojnego oddychania, o koncentracji na „tu i teraz”, na tym, jak „czują się” poszczególne części naszego ciała – czy są napięte, czy rozluźnione? W internecie można odnaleźć liczne treningi ułatwiające uspokojenie i ukojenie psychiki Waszych dzieci: http://www.youtube.com/watch?v=jHJmt6vO4Ic 

Jeśli potrzebują Państwo pomocy lub wsparcia w sprawach swojego dziecka, zapraszam do kontaktu przez e-dziennik lub osobiście. Jestem do Państwa dyspozycji w każdą środę od godziny 8:00 do 12:00. 

Pedagog PSP w Domecku  

Anna Szczoczarz 

Pedagog Szkolny

 

Pedagog Szkolny - mgr Anna Szczoczarz