img_20210129_173445_1__kopia.jpg
img_20210129_173445_1__kopia.jpg
img_20191021_220501.jpg
img_20191021_220501.jpg
img_20191021_220228.jpg
img_20191021_220228.jpg
IMG_5438.jpg
IMG_5438.jpg
img_20191021_215933.jpg
img_20191021_215933.jpg
img_20191021_220132.jpg
img_20191021_220132.jpg
img_20191021_220615.jpg
img_20191021_220615.jpg
img_20191021_220352.jpg
img_20191021_220352.jpg
img_20191021_221015.jpg
img_20191021_221015.jpg
PlayPause
previous arrow
next arrow

List do Rodziców

 

MAMO! TATO! IDĘ DO SZKOŁY!

 

Dzieciństwo to nie wyścig – to podróż.

 

Wkrótce rozpocznę bardzo ważny etap mojego życia. Ciekawość i otwartość na najróżniejsze nowości jest moją naturalną cechą – postarajcie się, proszę, aby mi to pozostało na resztę życia. Naprawdę chcę się uczyć, chcę poznawać nowe rzeczy i zdobywać nowe umiejętności. Pomóżcie mi w tym – to łatwe!

 

 

WYSTARCZY:

  • naprowadzać mnie, informować, pomagać, zachęcać – zamiast krytykować i karać
  • tłumaczyć mi, pokazywać, wyjaśniać – zamiast krzyczeć lub lekceważyć
  • towarzyszyć mi w moich staraniach, klęskach i sukcesach – zamiast wymagać spełnienia niejasnych i niezrozumiałych dla mnie wymagań (nie mówcie do mnie „bądź grzeczny”, bo nie bardzo wiem, o co Wam chodzi; powiedzcie mi, jak mam to zrobić; a czasami pozwólcie mi na „bycie niegrzecznym”, – bo to też jestem ja)
  • pomóc mi się zorganizować i nabrać potrzebnych, na co dzień nawyków (odrabianie zadań, pakowanie tornistra itp.) – zamiast robić coś za mnie
  • nauczyć mnie regularności w pracy i nauce – zamiast skokowego nadrabiania zaległości; potrzebuję przewodnika, a nie dozorcy
  • być wobec mnie konsekwentnym, ciepłym i sympatycznym – zamiast obojętnym i zajętym „czymś ważniejszym”
  • pozwolić mi uwierzyć w siebie, przyznać mi prawo do błędów i wspierać w ich naprawianiu – zamiast żądać doskonałości od pierwszego razu
  • pamiętać, że samodzielność nie przychodzi szybko i że wymaga cierpliwości – zamiast niecierpliwie robić coś za mnie, pokazując w ten sposób swoją przewagę
  • poświęcać mi czas i uwagę – zamiast wierzyć, że wszystko przyjdzie samo

 

To jest mój pierwszy poważny krok w samodzielność, ale to nie znaczy, że będę się od Was oddalać – będę tylko poszerzać swój świat o innych ludzi. Będę mieć koleżanki i kolegów, a także nauczycieli – pomóżcie mi w tych kontaktach. Jeśli zdarzą mi się konflikty z rówieśnikami – podpowiedzcie mi, jak je rozwiązać bez zrywania przyjaźni. A jeśli nie będziecie wiedzieli, co się dzieje w szkole i jak mi idzie nauka – koniecznie spytajcie moją nauczycielkę, ona Wam podpowie i doradzi, jak mi pomóc. Towarzyszcie mi w mojej drodze przez szkołę. Będę w niej potrzebować rozmaitych, bardzo konkretnych wiadomości.

 

CHCĘ ZNAĆ:

  • swoje imię i nazwisko, adres, numer telefonu, wiek, datę urodzin
  • adres swojej szkoły
  • miejsce Waszej pracy
  • codzienny rozkład zajęć – swój i Wasz (może zawiesimy go w jakimś widocznym miejscu?)
  • następstwo/ kolejność dni tygodnia i pór roku

 

CHCĘ ROZUMIEĆ:

  • po co konkretnie idę do szkoły, po co mam się uczyć, po co czytać, pisać i liczyć
  • swoje codzienne, konkretne obowiązki, jako ucznia i członka rodziny
  • Wasze wobec mnie oczekiwania – jak mam je spełniać i dlaczego
  • zasady, według których dajecie mi nagrody i kary

 

CHCĘ UMIEĆ:

  • samodzielnie się ubrać i rozebrać, a nawet zawiązać sznurówki
  • samodzielnie korzystać z toalety
  • zapakować do tornistra wszystkie potrzebne rzeczy
  • właściwie trzymać kredkę/ ołówek oraz nożyczki
  • rysować szlaczki i różne obrazki
  • kolorować gotowe figury bez wychodzenia za linię
  • pokazać, gdzie jest góra/ dół, lewo/ prawo, za/ przed/ nad
  • bawić się wspólnie z innymi dziećmi
  • robić razem z Wami różne rzeczy w domu, bo to też przyda mi się w szkole
  • śpiewać wesołe piosenki, powtarzać zabawne wyliczanki i rymowanki
  • powiedzieć, o co mi chodzi

 

Czy pamiętacie, jak to było dawno temu, kiedy Wy szliście do szkoły? Przypomnijcie sobie własne oczekiwania, obawy, radości i niepokoje – ja przeżywam to samo. Czy czegoś Wam wtedy brakowało? Czy wstydziliście się czegoś? Czy przeżywaliście jakieś ciężkie chwile? Pomóżcie mi uniknąć przynajmniej niektórych waszych ówczesnych trosk i przykrości, a inne pomóżcie mi przeżyć. Macie ogromną moc: możecie sprawić, by moja nauka była od samego początku przygodą i przyjemnością i żebym się wzmacniał pokonując trudności. I nigdy nie dawajcie mi odczuć, że za moje szkolne niepowodzenia kochacie mnie mniej.

 Wasze Dziecko

 

Wyprawka Szkolna

 

MAMO! TATO! IDĘ DO SZKOŁY!

 

  • Zakup tornistra i wyprawki szkolnej konsultuj ze swoim dzieckiem.
  • Pomyśl odpowiednio wcześniej o wygospodarowaniu w domu kącika do nauki.
  • Systematycznie kontroluj odrabianie lekcji – pierwszak ma prawo zapomnieć o nich.
  • Braki w przyborach szkolnych uzupełniaj sam – nie czekaj na to, aż dziecko albo nauczyciel ci przypomną.
  • Swój dotychczasowy styl życia dostosuj jedynie do nowych obowiązków, nie rezygnuj z przyzwyczajeń i przyjemności.
  • Chcąc zaszczepić dziecku miłość do czytania książek posłuż się własnym przykładem.
  • Systematycznie uczęszczaj na zebrania klasowe, kontaktuj się z nauczycielem, aktywnie włącz się w życie klasowe.
  • Zainteresuj się planem wychowawczym klasy i metodami pracy nauczyciela – teraz razem wychowujecie dziecko.
  • Mów otwarcie o trudnościach wychowawczych i kłopotach z nauką – wspólnie łatwiej im zaradzić. W razie potrzeby korzystaj z porad pedagoga.

 

Wyprawka pierwszoklasisty

  • blok rysunkowy biały i z kolorowymi kartkami;
  • blok techniczny biały i z kolorowymi kartkami;
  • 1 papier kolorowy (nie samoprzylepny);
  • 3 zeszyty 16-kartkowe w kratkę;
  • 1 zeszyt 16-kartkowy w cienkie, kolorowe linie;
  • farby plakatowe, 3 pędzle różnej grubości, kubeczek na wodę;
  • klej w sztyfcie;
  • ołówek (2 dobre, średniej twardości), gumka, temperówka;
  • nożyczki, linijka;
  • kredki: ołówkowe, pastele olejne i pastele suche;
  • plastelina;
  • 2 teczki papierowe;
  • patyczki do liczenia;
  • segregator;
  • buty zamienne z woreczkiem;
  • strój gimnastyczny w woreczku (biała koszulka, krótkie spodenki)

 

Strój galowy:

Dziewczynka: biała bluzka z kołnierzykiem, granatowa lub czarna spódniczka;

Chłopiec: biała koszula, granatowe lub czarne spodnie.